Privatlivspolitik

Dataansvarlig

Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi
behandler om vores kunder og samarbejdspartnere. Du finder vores
kontaktoplysninger nedenfor. 

SustainBusiness 

Studsgade 22, 1 

8000 Aarhus C  

CCVR-nr.: 4250 8136 

Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis
du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte
os via kontakt@sustainbusiness.dk

Behandlingsaktiviteter

Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter. 

Besøg på hjemmeside 

Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere. Du kan læse mere om hvordan vi indsamler og håndterer cookies længere nede. 

Kommunikation med potentielle kunder 

Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via: 

    • E-mail: kontakt@sustainbusiness.dk 
    • Tlf: +45 6055 2099 

  •  

Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation. 

Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer. 

Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f. 

Vi sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønsker vores ydelser eller ej. 

Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet. 

Kunder 

Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.  

Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. 

Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, så vil vi umiddelbart herefter slette personoplysningerne. 

Nyhedsbrev 

Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen.  

Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden, annoncering af vores ydelser. 

Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde, så sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.  

Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a. 

Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med at sende dette til dig. Har vi ikke sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, så bortfalder dit samtykke som følge af vores passivitet. 

Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.  

Bogføring 

Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse. 

Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra. 

Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.  

Jobansøgninger 

Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed. Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.  

Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, vil med det samme vurderes om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match.  

Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, så vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet. 

Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/eller ansættes til jobbet, så vil vi give dig særskilt information om hvordan, at vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse.  

Databehandlere

Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere. 

Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring. 

Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet. 

Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger. 

Videregivelse af personoplysninger  

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand. 

Profilering og automatiserede afgørelser

Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser. 

Tredjelandeoverførsler 

Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS. I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse. 

Behandlingssikkerhed

Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.  

De registreredes rettigheder 

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette. 

Ret til at se oplysninger (indsigtsret) 

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. 

Ret til berigtigelse (rettelse) 

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. 

Ret til sletning 

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. 

Ret til begrænsning af behandling 

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser. 

Ret til indsigelse 

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring. 

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet) 

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. 

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk

Tilbagetrækning af samtykke 

Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.  

Klage til Datatilsynet 

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk

Vi vil generelt opfordre dig til at læse mere om GDPR, så du er opdateret på reglerne. 

Cookie politik

Denne cookiepolitik forklarer, hvad cookies er, og hvordan vi bruger dem, hvilke typer cookies vi bruger, dvs. de oplysninger, vi indsamler ved hjælp af cookies, og hvordan disse oplysninger bruges, og hvordan du kontrollerer cookiepræferencer. For yderligere oplysninger om, hvordan vi bruger, opbevarer og holder dine personlige data sikre, se vores fortrolighedspolitik. Du kan til enhver tid ændre eller trække dit samtykke tilbage fra Cookiedeklarationen på vores websted Lær mere om, hvem vi er, hvordan du kan kontakte os, og hvordan vi behandler personoplysninger i vores fortrolighedspolitik. Dit samtykke gælder for følgende domæner: www.sustainbusiness.dk.

Hvad er cookies? 

Cookies er små tekstfiler, der bruges til at gemme små bidder af oplysninger. De gemmes på din enhed, når webstedet er indlæst i din browser. Disse cookies hjælper os med at få webstedet til at fungere korrekt, gøre det mere sikkert, give bedre brugeroplevelse og forstå, hvordan webstedet performer og til at analysere hvad der fungerer og hvor det skal forbedres. 

Hvordan bruger vi cookies? 

Som de fleste onlinetjenester bruger vores websted førsteparts- og tredjeparts-cookies til flere formål. Førsteparts-cookies er for det meste nødvendige for, at webstedet fungerer korrekt, og de indsamler ikke nogen af dine personligt identificerbare data. Tredjepartscookies, der bruges på vores websted, er hovedsageligt til at forstå, hvordan webstedet fungerer, hvordan du interagerer med vores websted, holder vores tjenester sikre, giver reklamer, der er relevante for dig, og alt i alt giver dig en bedre og forbedret brugeropleve og hjælpe med at forbedre dine fremtidige interaktioner med vores websted. 

Hvilke typer cookies bruger vi? 

Essential: Nogle cookies er afgørende for, at du kan opleve den fulde funktionalitet på vores websted. De giver os mulighed for at vedligeholde brugersessioner og forhindre eventuelle sikkerhedstrusler. De indsamler eller gemmer ikke personlige oplysninger. For eksempel giver disse cookies dig mulighed for at logge ind på din konto og tilføje produkter til din kurv og tjekke sikkert. 

Statistik: Disse cookies gemmer oplysninger som antallet af besøgende på webstedet, antallet af unikke besøgende, hvilke sider på webstedet der er blevet besøgt, kilden til besøget osv. Disse data hjælper os med at forstå og analysere, hvor godt webstedet fungerer. og hvor det trænger til forbedring. 

Marketing: Vores websted kan vise reklamer. Disse cookies bruges til at personliggøre de annoncer, vi viser dig, så de er meningsfulde for dig. Disse cookies hjælper os også med at holde styr på effektiviteten af disse annoncekampagner. Oplysningerne, der er gemt i disse cookies, kan også bruges af tredjeparts annonceudbydere til også at vise dig annoncer på andre websteder i browseren. 

Funktionel: Disse er de cookies, der hjælper visse ikke-væsentlige funktioner på vores websted. Disse funktioner inkluderer indlejring af indhold som videoer eller deling af webstedets indhold på sociale medieplatforme. 

Præferencer: Disse cookies hjælper os med at gemme dine indstillinger og browserindstillinger som f.eks. Sprogpræferencer, så du får en bedre og effektiv oplevelse ved fremtidige besøg på webstedet. 

Hvordan kan jeg kontrollere cookiepræferencer? 

Hvis du beslutter dig for at ændre dine præferencer senere gennem din browsersession, kan du klikke på fanen “Privatlivs- og cookiepolitik”. Dette viser meddelelsen om samtykke igen, så du kan ændre dine præferencer eller helt trække dit samtykke tilbage. Ud over dette giver forskellige browsere forskellige metoder til at blokere og slette cookies, der bruges af websteder. Du kan ændre indstillingerne i din browser for at blokere/slette cookies. Hvis du vil vide mere om, hvordan du administrerer og sletter cookies, kan du besøge wikipedia.org, www.allaboutcookies.org