Kan reklamebranchen være bæredygtig?
Bliv klogere på
Reklamebranchen er en 800 milliarder dollar stor industri, der stimulerer overbrug i samfundet som ingen andre industrier gør. Og det skal branchen gøre noget ved, lyder det fra flere sider. Men hvordan får man en pengemaskine som reklamebranchen til at tage ansvar? Det diskuterer Steffen Max Høgh med Mikkel Christian Larsen i dagens podcastepisode.
Mikkel Christian Larsen er Founder & Managing Director i virksomheden “Minds & Mountains”, som hjælper erhvervsfolk og privatpersoner med at søge bæredygtig kreativitet og inspiration fra naturen. Han har tidligere arbejdet i og viet sit liv til reklamebranchen med alt hvad det indebar af kampagner, der handlede om at få forbrugerne til at købe og forbruge så meget som muligt. Men en dag i 2018 fik han et Wake-up call, efter han læste IPPC-rapporten fra FN’s klimapanel og besluttede, at han ville være en del af løsningen fremfor en del af problemet.
Du kan høre om:
• Hvordan marketing har været med til at skabe (over) forbrugssamfundet
• At der er et opgør på vej i reklamebranchen og at det vil komme fra medarbejderne
• Begrebet ”Advertised Emissions”, som er et rammeværktøj med relaterede faktuelle reklame-emissionsdata
• Hvordan reklamebranchen kan være med til at ændre fortællingen om den grønne omstilling fra en trist til en spændende historie
• Hvordan dele af reklamebranchen i Storbritannien har taget ansvar på tværs af konkurrence, blandt andet i The Climate Pledge og sagt, at de ikke vil arbejde med ”sorte kunder” mere
Nævnt i episoden:
• Minds and Mountains: www.mindsandmountains.com/about-2/
• Mikkel Christian Larsen på LinkedIn: www.linkedin.com/in/mikkel-christ…-larsen-b799162/
• The Climate Pledge: www.theclimatepledge.com/us/en
• Advertised Emissions: www.purposedisruptors.org/advertised-emissions
• Læs om Advertised Emissions hos Forbes: www.forbes.com/sites/solitaireto…-for-the-climate/