Bliv klogere på
Employer branding og bæredygtighed
I dag kan du blive klogere på begrebet ”Employer Branding” og hvordan det hænger sammen med bæredygtighed. Der er mange agendaer og temaer i spil, og du kan få et indblik i det hele i dagens episode, hvor Steffen Max Høgh taler med Hans Ubbe Ebbesen, tidligere Novo Nordisk og nu Head of Global Employer Branding hos Maersk.
Hans Ubbe Ebbesen deler ud af både de overordnede temaer og de konkrete ting, virksomheden kan fokusere på, for at engagere medarbejderne til at være med på den grønne omstilling. Du hører hvad Employer Branding indbefatter, hvordan det skal foregå i praksis, og hvorfor autenticitet og sårbarhed er vigtige i virksomhedernes kernefortælling.
Vi taler også om:
• Virksomhedens formål, tilhørsforhold og mikroengagement – både når medarbejderne møder folk på gaden eller taler med familien ved middagsselskaber
• Den bæredygtige arbejdsplads
• Lederens rolle, stressparametre, teknologi og subkulturer
• At Employer Branding skal tage udgangspunkt i virksomhedens egen organisation, men at man også skal kigge på markedet, og tage udgangspunkt i de talentsegmenter, man er efter
• Talent Value Propositions, dvs. fortællinger til målrettede grupper, som virksomheden gerne vil i dialog med
• Hvor man spotter alle de gode historier, der ligger hos alle medarbejderne, og som man ville kunne tage frem og benytte i kernefortællingen, hvis man altså tog sig tid til at lytte til dem
• The great resignation, quiet quitting, the great reshuffle og the great reflection
Nævnt i episoden:
• Hans Ubbe Ebbesen på LinkedIn: www.linkedin.com/in/hansubbeebbesen/
• ”D&I”: Diversity and Inclusion